lördag 16 augusti 2008

Mysdress

Stora tjejen behöver mjuka byxor. Gärna tighta som är bra att ha under overallen nu när den årstiden snart är här. Att köpa byxor är hopplöst eftersom hon är på tok för smal för 110 och för lång för 104. Så nu gjorde jag en förlängd 104 och de satt perfekt. Mönstret är från Ottobre nr 6/2007. Så även tunikan/klänningen. Både byxan och tunikan är i sweatshirttyg, en stuv från Tygvaruhuset.
För att inte tunikan skulle bli tråkig eftersom den är omönstrad gjorde jag en delfin i favoritfärgen. Jag lade rosa fleece på avigsidan. Sydde konturerna av delfinen på rätsidan och klippte sedan bort tyget innanför sömmarna.
Eftersom dottern är en spinkis använde jag mig av knapphålsresår.
Så här fin blev hon! Tunikan blev i största laget.
Men det gick utmärkt att dansa, hoppa och skutta iallafall.

1 kommentar:

Helena sa...

Vad fint och vilken bra idé! Måste testa att sy en sådan "applikation" jag med.