lördag 19 mars 2011

Sommarset

Även om sommaren känns långt borta så kommer den tids nog. Så när jag äntligen tog mig tid att sätta mig vid maskinerna (pga sjuka barn fanns det plötsligt ganska gott om just tid) så var det ju lämpligt att sno ihop några sommarplagg till 4-åringen.


Det märks att hon har vant sig vid att posera i hemsydda kläder. Så fort jag plockar fram kameran så springer hon iväg till toadörren där vi brukar ta bilderna.


Topparna ovan är sydda efter mönster nr 2 i Ottobre nr3 2008. Kjolen sydde jag på frihand.
Det gula elefanttyget kommer från Znok och det rosa fordonstyget från JnyDesign.


7-åringen är inte så värst förtjust i de lite barnsligare tygerna så det är svårt att få ihop något till henne. En snutt randigt från E-slöjd fick bli en kjol till henne.

Inga kommentarer: