tisdag 7 februari 2012

Äntligen något annat

Det var verkligen inte igår jag sydde något annat än en Onepiece. Men nu när jag blivit faster till en liten pojke var jag ju tvungen att kåpa ihop något till honom. Och då passade jag på att sy till mina döttrar också.


Den nya lilla pojken får en body i "Ingrid husvagnssemester". Jag bara älskar färgen. Jag kom över det tyget via en annan sömmerskas blogg. Till denna ett par muddisar i svart velour.

Tyget till klänningen ovan och tröjan nedan köpte jag av en tjej i Facebookgruppen Tygsamlarna. Jag köpte det just för att det var färgglatt utan att vara barnsligt. Äldsta dottern börjar bli för stor för flodhästar och troll. :-) Klänningen är en förlängd t-shirt med sprund och tryckknapp i nacken.

Lilla tjejen får en långärmad tröja i samma tyg. Vid provningen tyckte hon att det blev för svårt att få i huvudet och att det behövdes "lite knäpp". Så lite knäpp fick det bli på ena axeln i form av två tryckknappar.

 Även denna t-shirt har knäppning på axeln får att lättare få den över huvet.

Inga kommentarer: