torsdag 25 april 2013

Ett tankekrävande projekt

 

P1080456P1080462

Ibland får jag lust att sy något jag inte brukar sy.  Det är lätt att snöa in sig på samma eller liknande plagg tex t-shirts eller bodys. Bläddrade i Ottobretidningarna och fastnade i en kjol i lappteknik. Den kallades Sudoku och nu förstår jag varför. Det skulle vara minst sex olika tyger i tre olika storlekar. Ingen färg får hamna bredvid samma färg och ingen storlek får hamna bredvid samma storlek. Puh! Jag klippte, la ut på golvet, flyttade om och klistrade till sist på post-it där jag skrivit vilken storlek jag skulle ha. (Klippte alla i samma först) Därefter ritade jag upp hela kjolen och skrev i varje ruta vilken färg och storlek det skulle vara för att få ihop det i rätt ordning. Sen gick sömnaden som en dans. Skulle dock vilja ha en rynk-fot om det finns för att slippa sy rynktrådar. 6-åringen gillade den och snurrade som aldrig förr.

Inga kommentarer: