söndag 29 juni 2008

Present




Min väninna har fått en son så vad passar väl bättre än en grön ugglebody? Och eftersom ugglorna är bruna fick kantbanden bli bruna.
Efter att ha investerat i en coverpro 1000cp är jag inte längre rädd för kantband. Nu går det som en dans.











Bebisens storebror får såklart inte bli utan så till honom blev det en matchande t-shirt.

Jag har ingen aning om ifall barnens mamma gillar hemsytt eller inte. Däremot är jag ganska säker på att hon kommer att gilla ugglorna. Det återstår att se.









Idag har jag tvättat om alla uggletyger för att se om de blev bättre att jobba med. Läs i inlägget nedan om mitt problem. Det blev ingen skillnad tyvärr. Däremot vart det lite bättre när jag bytte nålar i overlocken. De var tydligen tvärslut. Kastade även av med mina stoppnålar och tog fram nya men där blev det ingen skillnad. Det är näst intill omöjligt att få igenom en stoppnål.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnygga! Och snygga kantband! Kanske man kunde få komma förbi någon gång och se på din CP... :-)

Mimmi sa...

Snygga kläder i härliga färger! Grattis till CPn! Skall se om det inte kan bli en sådan för mig också när man börjar jobba och ekoomin stabiliserar sig ;-)