söndag 20 september 2009

Mera pyjamasar

Mestadels är det den lilla som behöver kläder men den stora får ju inte bli helt utan. Då blir det orättvist. Båda flickorna fick välja molntyg till sin pyjamas. Jag blev inte särskilt förvånad när 6-åringen valde rosa. Jag försökte styra in henne på rött men icke sa nicke, rosa ska det vara!



2½-åringen ville först inte ha moln alls utan ett med bilar och traktorer. Sedan valde hon blå och pekade på det gröna. Kom fram till att det iallafall var det gröna hon ville ha. (Vi jobbar hårt med färgerna)

Och så här bra blev det. Jag är så glad att jag iallafall har en unge som inte bara vill ha rosa.
Mönstren är en blandning av eget och ottobre. Överdelarna är i grunden ett t-shirtmönster som jag modifierat en hel del. Byxmönstren är egna.

Barnens syssling gillade ett par Bumblebee-byxor som hon fick ärva av mina barn så jag sydde upp två par egna till henne. Tyvärr hade jag stor brist på passande tyg. Det enda som fanns var lila velour och egenfärgad lila sweatshirt.

2 kommentarer:

Anja Allvin sa...

Oj så många plagg! Fina fina!!!
Och en väldigt söt tjej :-)

Åsa Tidqvist sa...

vilka snygga pyjamasar! åh, jag vet precis hur det är att ha en unge som bara vill ha rosa...så typiskt när mamman gillar brunt och orange tex...