lördag 15 november 2008

Elefantpyjamas

Min snart 2-åriga dotter har en förmåga att alltid knäppa upp knapparna i grenen och slita av sig blöjan. Speciellt tidigt på morgonen innan vi andra vaknat. Så nu gjorde jag en likadan pyjamas som de andra men struntade i grenknäppning och sydde ihop fram- och bakstycke istället. Halssprundet fick bli djupare så det går att ta på och av den. Sydde dit muddar nertill istället för kantband. Tyvärr tror jag att muddarna blev förstora. Ska prova pyjamasen imorgon och förminska dem om det behövs.
Tyget kommer från Jofotex, muddväven från Stoff och Stil och knapparna från Snapsource.

4 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Den blev jättefin! Så fint med vitt till elefanterna!

Helena sa...

Jättefin! Jag har samma problem, alltså en 2-åring som sliter av sig pyjamas och blöja på morgonen! Måste försöka sy något liknande tror jag.

ildana sa...

Min dotter (1,5 år) har nog inte ännu kommit på att ta upp knapparna själv, men jag tycker bara att det är så invecklat att knäppa runt hela benen nu när hon inte längre ligger när man klär på henne. Så jag är helt för att skippa knapparna i grenen och lägga dit ett djupt sprund på framsidan istället!
Jättefin blev din pyjamas! Jag skall prova själv snart.

LilleBus sa...

Det var ju smart. Sånt hade min dotter för sig oxå när hon var mindre, fast då kunde jag inte sy. Och dessutom hade jag ju inte denna fiffiga idén :-) Snyggblev den ju oxå!