söndag 8 november 2009

Snart tillökning!

Inte här då tack och lov utan hemma hos min kusin. Den lilla/lille är beräknad nu vilken dag som helst. Jag väntar med spänning!

Och medans jag väntar passade jag på att sno ihop två par muddisar, som ju är mitt favoritplagg på småbarn. Bekvämt (Antar jag, mina barn har iallafall aldrig klagat), praktiskt och snyggt.
Det högra paret är av velour från Jofotex. Den ser lite mörk ut på bilden. Den är egentligen ganska mycket ljusare.
Det väntra paret är av det svettistyg som jag köpte på Tygvaruhuset i fredags. Jag tyckte det kändes lite strävt på insidan, det var inte flossat som stoff och stils, så jag fodrade dem med en tunn trikå.


Och när jag ändå höll på så sydde jag ihop dem så sömmarna kom mellan lagren. Inga skavande sömmar mot den lilla bebisens hud.
H*n ska även få en body i det gula flodhästtyget som jag har färdig sen tidigare. Fattas bara att det kommer ut en femkilosklump som drar en 68 med detsamma. :-)


1 kommentar:

Vindling sa...

Jättesöta byxor. :)